10 porad jak przerwać Świąteczny czas

10 porad jak przetrwać Świąteczny czas i nie zwariować.

1. Przygotuj się.

Aby uniknąć przedświątecznej paniki, szalonego kupowania prezentów na ostatnią chwilę, przygotowywania potraw w stresie, postaraj się zaplanować te wszystkie działania i rozpocznij przygotowywania do Świąt nieco wcześniej. Zrób świąteczną spiżarkę - w miarę możliwości jak najwcześniej gromadź produkty potrzebne do przygotowania świątecznych potraw, dzięki temu unikniesz częstych wizyt w sklepach w okresie przedświątecznym. Zaplanuj listę prezentów i realizuj ją sukcesywnie, zapakuj prezenty wcześniej – to duża oszczędność czasu. Dobre rozplanowanie zadań pozwoli Ci milej przeżyć czas przed Bożym Narodzeniem unikając szaleństwa na ostatnia chwilę.

2. Znajdź równowagę.

Przyjęło się, że Boże Narodzenie to głównie siedzenie przy stole picie i jedzenie w nadmiarze, ale w miarę możliwości staraj się robić to z umiarem. Pewnie pamiętasz jak zeszłoroczne spotkania w rodzinnym gronie zostały zakończone przejedzeniem, wzdęciami i złym samopoczuciem z uwagi na dodatkowe parę kilo, które Ci przybyło. W tym roku przejmij kontrolę i zadbaj o równowagę i umiar w czasie świąt. Pij dużo wody, postaraj się o kilka dodatkowych godzin snu, dzięki temu zregenerujesz swój organizm a w przerwach pomiędzy posiłkami lub wieczorem wybierz się na spacer.

3. Rusz się.

Kiedy już otrząśniesz się po świętach, alkohol opuści krwiobieg i znów poczujesz się jak człowiek zorganizuj sobie wycieczkę po dobre samopoczucie. Wybierz się na siłownię, basen lub po prostu wyjdź na zewnątrz na krótką przebieżkę. Zobaczysz, że po kilku dniach jedzenia słodkich, pieczonych, często tłustych potraw taka aktywna chwila dla siebie pozwoli Ci dobrze poczuć się fizycznie i psychicznie.

4. Zdyscyplinuj się.

Służbowe Świąteczne spotkania są doskonałą okazją, aby świętować swoje zawodowe sukcesy ze swoimi kolegami. Wszystkie emocje towarzyszące wzniosłym chwilom celebracji całego roku ciężkiej pracy przekładają się często na dużą ilość szybko spożytego alkoholu. Dbając o swoją dobrą formę następnego dnia zdyscyplinuj się i świętuj z umiarem.

5. Pozwól sobie na spontaniczność.

W okresie świątecznym Twoja codzienne przyzwyczajenia zostają przerwane, możesz zapomnieć o ciepłej wodzie z cytryną przed śniadaniem, nie wstawić prania w niedziele wieczorem lub nie mieć czasu na czytanie książki przed snem. Nie przejmuj się tym, ważne sprawy nie uciekną a Ty pozwól sobie na spontaniczny przebieg wydarzeń.

6. Jedz przed imprezą.

Aby uniknąć złych wyborów żywieniowych należy coś zjeść przed wyruszeniem na imprezę. Niektóre z potraw, które zostaną podane mogą nie być zdrowe i pożywne i nie zostawią uczucia sytości na długo. Celowo wybierz coś, zdrowego i pożywnego przed wyruszeniem na imprezę, pomoże to przygotować Twój żołądek na złe wybory, których możesz dokonać w trakcie trwania tej szalonej nocy.

7. Pij wodę.

Pij wodę między napojami alkoholowymi i upewnij się, że Twój organizm jest dobrze nawodniony. Nie popełnij błędu podczas zabawy i nie pij tylko kawy, napojów gazowanych i alkoholowych, które zakłócą Twój system trawienia, ponieważ potrzebują więcej czasu na wydalenie z organizmu. Woda pitna to ratunek dla Twojego organizmu dzięki niej nie będziesz mieć kaca i uczucia niestrawności następnego dnia.

8. Zaplanuj czas dodatkowy czas na odpoczynek.

Jeśli masz taką możliwość, zaplanuj świąteczny urlop tak, żeby mieć kilka dni przed i po świętach aby mieć czas na przygotowania, w pełni odzyskać formę po i przygotować się do powrotu do pracy. Kilka dni przed i po Bożym Narodzeniu pomoże Ci cieszyć się świątecznym czasem i pozwoli uniknąć niepotrzebnego stresu i paniki. Dzięki temu również masz możliwość pełnego naładowania baterii, odpoczynku by wejść w Nowy Rok pełen wyzwań z dobrą energią.

9. Pamiętaj, żeby się wysypiać.

Brak snu może zakłócić rytm Twojego organizmu i obniżyć odporność. Upewnij się by znaleźć czas, na to aby odpocząć i poprawić jakość snu. Jedzenie i picia dużych ilości substancji niskiej jakości odżywczej może mieć wpływ na regenerację organizmu podczas snu, więc staraj się spać trochę dłużej zawsze gdy masz taką okazję.

10. Wybieraj mądrze.

Staraj się zwracać uwagę na jedzenie, które wybierasz ze świątecznego stołu. Bez względu na to czy wybierasz chrupiące warzywa czy kawałka kiełbasy lub wędzonego łososia zamiast boczku staraj się wybierać zdrowe przekąski. Świąteczny obiad zazwyczaj ma całe mnóstwo zdrowych opcji warzywa i chude mięso... wystarczy na nie spojrzeć! Zastosuj zasadę Pareto 80/20: zdrowe 80% pozostałe 20%. Pamiętaj, żeby przede wszystkim dobrze się bawić ale i dbać, aby dokonywać wyborów żywieniowych, które pomagają uniknąć niepotrzebnego poczucia winy później.





Wizyta w klubie

Umów się na wizytę w klubie. Dotyczy osób, które nie odwiedziły klubu w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Kategoria Tagi