3 rzeczy, które musisz wiedzieć przed skorzystaniem z sauny, łaźni tureckiej lub jacuzzi w lecie

Naukowcy udowadniają, że pocenie się w saunie jest dobroczynne dla naszego organizmu przez cały rok.

Wiele osób unika korzystania z sauny, łaźni tureckiej czy jacuzzi w lecie. Kiedy pogoda się rozgrzewa, powszechnym błędnym przekonaniem jest to, że takie zabiegi nie są potrzebne. Jednak naukowcy udowadniają, że pocenie się w saunie jest dobroczynne dla naszego organizmu przez cały rok.

Regularne korzystanie z sauny obniża ciśnienie krwi, rozluźnia mięśnie, łagodzi stres, spala toksyny i oczyszcza skórę. Poprawia także tolerancję organizmu na ciepło – idealne przygotowanie na upały. Oto co musisz wiedzieć, aby cieszyć się zaletami tych detoksykacyjnych zabiegów latem:

1. Nawadniaj organizm

Jedną z najważniejszych rzeczy do zapamiętania podczas korzystania z sauny lub łaźni tureckiej jest nawadnianie organizmu. Kiedy na zewnątrz robi się gorąco, jest to podwójnie ważne, ponieważ prawdopodobnie tracisz dwukrotnie więcej płynów niż zwykle. Pomimo, że poziom nawodnienia każdej osoby różni się, staraj się wypić 1,5 litra wody przed, podczas i po sesji w saunie. Możesz nawet pić wodę kokosową lub dodać szczyptę soli i miodu, aby zastąpić elektrolity utracone przez pocenie się.

Jeśli korzystasz z jacuzzi, picie wody jest tak samo ważne. Efekty ćwiczeń – zwiększony przepływ krwi i tętno – są nadal obecne podczas gorącej kąpieli, co oznacza, że powinieneś uzupełnić płyny w organizmie.

2. Spłucz ciało przed i po

Zawsze pamiętaj o prysznicu przed skorzystaniem sauny, łaźni tureckiej lub jacuzzi. Jeśli nałożyłaś krem do opalania, upewnij się, że jest zmyty całkowicie, aby zapobiec gromadzeniu się odpadków w jacuzzi i parowaniu niepożądanych substancji w saunie. Pokrycie skóry balsamem lub olejami również zapobiega usuwaniu toksyn przez pory.

Zanurzenie się w zimnej wodzie po wyjściu z sauny jest najlepszym sposobem na zamknięcie porów i zmianę kierunku obiegu krwi do narządów głównych. W Finlandii sauny są często umieszczane nad brzegiem jeziora – to idealne miejsce do zanurzenia się w świeżej wodzie po głębokim oczyszczeniu.

3. Patrz na zegarek

Optymalny czas pobytu w saunie, łaźni parowej lub jacuzzi wynosi od 15 do 20 minut. Użyj klepsydry i schładzaj ciało w razie potrzeby, a następnie powtóż sesję, jeśli jesteś w stanie. Ważne jest, aby poczekać, aż ciało przestanie się pocić, zanim wrócisz. Jeśli zaczniesz czuć się słabo, mieć mdłości lub zawroty głowy, natychmiast opuścić saunę. Zwiększona tętno do 30% jest uważane za normalne, ale jeśli przyspiesza znacząco, jest to znak, że musisz natychmiast wyjść z sauny, łaźni parowej lub jacuzzi. Twoja sesja powinna trwać tak długo, jak długo czujesz się dobrze.

Sauny, łaźnie tureckie i jacuzzi są bardzo korzystne dla zdrowia i urody. Korzystaj z nich w odpowiedni sposób, dzięki tym trzem ważnymi wskazówkami, a będziesz rozgrzana przez całe lato.

Kategoria Tagi