4 ćwiczenia, które mogą dosłownie ocalić twoje życie

Ćwiczenia pomagają dłużej i lepiej żyć – to jest fakt.

Zmniejszają ryzyko raka, redukują możliwość wystąpienia choroby serca, udaru mózgu, cukrzycy typu 2 i zmniejszają ryzyko wczesnej śmierci o 30%. Utrzymanie sprawności pozwala, aby twój umysł był giętki, szczęśliwy i pozbawiony stresu. Kiedy ćwiczysz, zalewasz organizm dobrą energią i masą endorfin, w związku z tym jest mniej prawdopodobne, że zachorujesz na depresję i chorobę Alzheimera.

Ale regularne treningi nie tylko sprawiają, że jesteś zdrowy – mogą też pomóc ci w trudnych sytuacjach życiowych. Oto najlepsze ćwiczenia, które mogą uratować ci życie:

Bieganie

Następnym razem, kiedy założysz swoje buty do biegania, pomyśl o tym. Oprócz zmniejszenia ryzyka wystąpienia chorób serca, udaru mózgu i niektórych nowotworów, zdolność do biegania może pomóc ci uniknąć niebezpiecznych sytuacji, w których ucieczka jest jedyną opcją lub kiedy musisz szybko biegać, aby uratować kogoś innego. Zacznij powoli – wystarczy 15 minut dziennie pięć razy w tygodniu, jeśli jesteś początkującym biegaczem, a wkrótce będziesz mógł biegać dalej i szybciej. Niezależnie od tego, jak bardzo jesteś zajęty, kilko minut dziennie przyniesie ci zadziwiające korzyści.

Pływanie

Korzyści płynące z pływania są nieograniczone. Pluskając się w wodzie poprawiasz krążenie, wzmacniasz mięśnie i odpoczywasz – ten trening o niskiej intensywności doda ci dużo energii. Jest świetny zarówno dla ciała, jak i dla umysłu. Umiejętność poruszania się w wodzie, może również uratować komuś życie. Według amerykańskiego badania około 10 osób umiera przez utonięcie. Ludzie nie są naturalnymi pływakami, ale opanowanie umiejętności pływania jest przydatne. Od motylka i żabki po freestyle, kraul, każdy styl pływania ma swoje zalety – wszystkie mogą ocalić twoje życie lub bliskiej ci osoby.

Sztuki walki i boks

Nigdy nie doceniałeś siły samoobrony? Sztuki walki i boks poprawią twoją wytrzymałość, refleks, siłę, równowagę i koncentrację. Może nadejść też dzień, kiedy będziesz musiał mieć do czynienia z fizycznym napastnikiem. Zapewnij sobie niezbędne umiejętności samoobrony, zapisz się na zajęcia wschodnich sztuk walki lub boks – naucz się techniki i wygraj z przeciwnikiem. Niezależnie od siły, wielkości lub budowy ciała, wiedząc, jak zachować się w danej sytuacji, zyskasz lepszą szansę ucieczki z brutalnej sytuacji bez zagrożenia.

Trening obwodowy

Jednym z najlepszych sposobów poprawy kondycji jest trening obwodowy. To nie tylko doskonały wybór dla tych, którzy tracą zainteresowanie ćwiczeniami, jest to również idealny sposób na budowanie wytrzymałości i siły, którą można wykorzystać w codziennym życiu. Ćwiczenia siłowe, takie jak przysiady, wyciskanie czy pompki pozwolą zbudować ci mięśnie w celu zmniejszenia ryzyka obrażeń podczas wykonywania codziennych czynności, takich jak podnoszenie skrzynek i kucanie, aby łatwiej przenosić różne przedmioty. Dzięki treningowi obwodowemu poprawisz równowagę i elastyczność ciała, co pomoże ci uniknąć bolesnych upadków.

Nawet jeśli nie stoisz w obliczu trudnych sytuacji życiowych lub śmierci, ćwiczenia mogą zdecydowanie poprawić twoje życie. Aktywny tryb życia może być doskonałym pierwszym krokiem w celu osiągnięcia lepszego samopoczucia.

Kategoria Tagi