5 sposobów, aby pozbyć się cukru ze swojej diety.

Wiele osób zmaga się z uzależnieniem od cukru, nawet nie wiedząc o tym. Jeśli masz kłopoty z utrzymaniem diety lub po prostu nie możesz schudnąć bez względu na to, ile wykonujesz ćwiczeń lub ograniczenie kalorii, najprawdopodobniej uzależnienie od cukru gra tu główną rolę.

Strategicznie eliminując cukier i wybierając żywność nieprzetworzoną obniżysz łaknienie na cukier i poczujesz się lepiej. Zdrowa dieta ułatwi ci również odchudzanie. Poniżej opisujemy pięć kluczowych etapów, które pozwolą ci pozbyć się cukru z twojej diety. Dowiesz się też, dlaczego każdy krok jest ważny w zdrowym odżywianiu się kobiet.

Wyeliminuj słodzone napoje
Napoje gazowane, napoje energetyczne, napoje kawowe, słodzone wody i soki zawierają duże ilości cukru. Wiele słodkich napojów ma ogromne proporcje cukru, co oznacza, że często zawierają więcej kalorii niż ci się wydaje. Na przykład, średni napój gazowany ma około 150 kalorii. Większość restauracji, sklepów czy kin sprzedaje napoje o zawartości 300–500 kalorii. Zrezygnowanie nawet z jednego słodkiego napoju dziennie znacząco przyczyni się do osiągnięcia celów odchudzania. Wybieraj napoje bez cukru, takie jak czarna herbata i kawa, które spełnią twoje preferencje smakowe i zaspokoją zapotrzebowanie na kofeinę.

Ogranicz spożycie przetworzonej żywności
Przetworzona żywność odnosi się do dowolnego produktu spożywczego, który nie wygląda naturalnie lub po prostu nigdy nie był naturalny. Wiele przetworzonej żywności sprzedaje się w paczkach, pudełkach i słoikach, które są pełne chemikaliów. Przetworzone produkty spożywcze są bardzo wciągające, ze względu na ich zawartość cukru i tłuszczu. Najprostszym sposobem, aby obniżyć jej spożycie jest rozpoczęcie ograniczania tego typu produktów z dnia na dzień. Jedzenie przetworzonej żywności od czasu do czasu nie jest złe, ale ograniczenie takich przekąsek jest istotnym elementem zdrowego odżywiania kobiet.

Obniż poziom węglowodanów
Zarówno proste i złożone węglowodany zmieniają poziom cukru we krwi w taki sposób, że twoje efekty odchudzania mogą być słabe. Jedzenie węglowodanów w nadmiarze szybko prowadzi do zwiększenia głodu, często zaspakajanego poprzez spożycie jeszcze większej ilości węglowodanów lub słodkich pokarmów. Większość ludzi jest silnie uzależniona od chleba, makaronu i ryżu, co sprawia, że trudno wyeliminować węglowodany. Skoncentruj się na jednym posiłku i poszukaj zamienników uboższych w węglowodany.

Odkryj produkty z ukrytymi cukrami
Łatwo jest dodać przyprawę do posiłku bez myślenia o ilości cukru, który może zawierać. Można jeść sałatę lub kanapkę bez cukru. Jednak po dodaniu słodkiego sosu, wszystko idzie na marne. Uważaj na żywność nie zawierającą tłuszczu, niskotłuszczową lub dietetyczną. Wielu z tych produktów zawiera mniej tłuszczu, ale w zamian więcej cukru. Należy zwrócić uwagę na listę składników żywności i szukać sensownych zamienników.

Pij więcej wody
Czasami może się wydawać, że twoje ciało domaga się cukru, gdy jesteś rzeczywiście odwodniona i bardzo spragniona wody. Jeśli masz ochotę na konkretne jedzenie, wypij dużą szklankę wody i odczekaj kilka minut. W wielu przypadkach, pragnienia zniknie. Picie wody przed posiłkiem pomaga ograniczyć apetyt i pomaga w utracie wagi.

Jeśli nieodparta ochota na cukier cię dopadnie i nic innego cię nie zaspokoi, wybierz małą porcję czegoś słodkiego. Zjedz kawałek czekolady lub świeżo upieczone ciasteczka razem z owocami lub orzechami. To często sprosta oczekiwaniom organizmu i pozwoli utrzymać twoją dietę na właściwym torze.

Kategoria Tagi