5 sposobów na wdrożenie w życie nowego nawyku.

Motywacja pozwala ci zaczynać nowe wyzwania. Dzięki nawykom nie przestajesz działać.

Legendarny lekkoatleta Jim Ryun powiedział te słynne słowa. Ale skąd wziąć motywację? Wszyscy chcemy wypełnić nasze życie bardziej pozytywnymi, zdrowymi aktywnościami – od ćwiczeń i medytacji, poprzez sen i zdrowe odżywianie się.

Wdrożenie nowego nawyku w życiu może pomóc ci ustalić, co jest ważne, śledzić cele, przestać odkładać wszystko na później, poprawić zdrowie, a nawet żyć dłużej. Oto kilka sposobów na wzdrożenie codziennej rutyny i osiągnięcie celu.

1. Dowiedz się, co jest dla Ciebie ważne

O co ci chodzi? Rozpocznij dzień z zamiarem lub mantrą, aby od razu zająć umysł tylko ważnymi sprawami. Zadaj sobie pytanie, na czym chcesz się skupić. Kiedy odkryjesz, co jest ważne, a co nie – nowe nawyki wejdą ci w krew.

2. Kontroluj swój czas

Wszyscy mamy wyrzuty sumienia w związku z marnowanym czasem, czy to z powodu godzinnej drzemki czy tygodniowej choroby. Jeśli tracisz kontrolę nad czasem, zacznij od spisywania przez parę tygodni codziennych czynności. Bądź szczery, a następnie podziel listę czynności na sekcje, takie jak ćwiczenia, praca, nauka i oglądanie telewizji. Sprawdź, ile czasu spędzasz w każdej kategorii, gdzie chcesz spędzić mniej czasu, a nadrobić zaległości.

3. Zjedz żabę

Nie dosłownie – zanim zamówisz sobie wózek z francuskimi przysmakami. Mówi się, że jeśli pierwszą rzeczą, którą robisz każdego ranka jest zjedzenie żywej żaby, nic gorszego już cię nie spotka. Krótko mówiąc, jeśli masz coś, co odkładasz i unikasz konfrontacji (na przykład planujesz ważną rozmowę i odkładasz na kolejny dzień), zrób to rano, a reszta dnia będzie łatwiejsza.

4. Ułatwiaj sobie życie

Jeśli twoim nowym nawykiem ma być chodzenie trzy razy w tygodniu na siłownię, upewnij się, że twoja torba treningowa jest przygotowana na dzień przed. Jeśli chcesz medytować co wieczór, wyznacz ciche miejsce w mieszkaniu, które służy tylko do tego. Jeśli chcesz zdrowiej jeść w pracy, przygotuj posiłki w niedzielę na cały tydzień.

5. Powiedz przyjacielowi

Dzieląc się swoimi intencjami dotyczącymi nowej rutyny lub celu publicznie, prawdopodobnie łatwiej wywiążesz się z obietnic. Możesz nawet iść krok dalej i zaangażować znajomych. Planując trening z kolegą trudniej ci będzie z niego zrezygnować, ponieważ będziesz pamiętać, że ktoś liczy na ciebie.

Better than yesterday artykuł

http://betterthanyesterday.holmesplace.com/pl/

Kategoria Tagi