6 najgorszych błędów dotyczących żywienia

Jesz mniej i zdrowo... ale nie widzisz efektów? Sprawdź, czy nie popełniasz tych 5 typowych błędów.

Co robisz nie tak? Przecież ograniczasz spożycie kalorii, unikasz napojów gazowanych i nigdy nie masz ochoty na kuszące herbatniki podczas spotkań w biurze. Więc dlaczego nie widzisz efektów? Upewnij się, że nie popełniasz poniższych błędów żywieniowych.

Jesz produkty dietetyczne

Te niskokaloryczne posiłki z mikrofali, shake’i i zdrowe batoniki mogą być wygodne, ale nie pomagają ci schudnąć, a do tego brakuje im składników odżywczych. Jedz porcje świeżych, ekologicznych, sezonowych potraw, aby pozostać najedzonym na dłużej. Na szybką przekąskę wybierz porcję greckiego jogurtu z soczystymi truskawkami lub przygotuj omlet, zamiast fałszywego lunchu zakupionego w sklepie.

Toniesz w zdrowych tłuszczach

Awokado, orzechy, oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia... nie można zaprzeczyć, że te jednonienasycone tłuszcze są niewiarygodnie dobre dla twojego serca. Ale jeśli jesz je w dużych ilościach, na przykład polewając oliwą rybę na kolację, dodając całe awokado do jednej sałatki, podjadając całą torebkę orzechów podczas jednego wieczoru, możesz dojść do punktu, w którym te niesamowite potrawy sprawią, że zaczniesz tyć.

Twoja kawa jest kalifornijską miną

Dla wielu ludzi dzień nie zaczyna się bez kawy. Ten wstrząs kofeiny nie jest zły – poranna filiżanka daje wiele korzyści zdrowotnych, w tym zmniejsza ryzyko chorób serca i raka. Ale jeśli wybierasz się do lokalnej kawiarni i zamawiasz aromatyczny napój z dodatkowymi syropami, miodem, śmietaną i pełnotłustym mlekiem, możesz być w szoku, jeśli chodzi o podsumowanie kalorii.

Zawsze wybierasz sałatkę

Nie ma nic złego w wyborze sałatki, prawda? W przeciwieństwie do popularnych przekonań, sałatka może nie być najlepszym rozwiązaniem. Wybierając jedno lekkie danie ryzykujesz, że nie spożyjesz wystarczającej ilości kalorii i w krótkim czasie będziesz głodny. Istnieje również ryzyko, że sałatki często zawierają dodatkową porcją tłuszczu i kalorii w postaci kremowych sosów, grzanek, błękitnego sera pleśniowego, kandyzowanych orzechów włoskich i tłustych antipasti.

Nie planujesz na przyszłość

Czujesz się głodny w chwili, gdy wychodzisz z pracy lub na siłownię? Nie jesteś jedyny. Ale jeśli nie masz nic przygotowanego do jedzenia, to zapewniamy, że trudno będzie ci zorganizować coś zdrowego na kolację. Kiedy jesteś głodny, twój mózg jest skłonny do pożądania wysokiej ilości kalorii, więc możesz nieoczekiwanie kupić małą pizzę lub ciastko na przekąskę przed kolacją.

Nie jesz wystarczająco dużo węglowodanów po treningu

Mówi się, że węglowodany są niezdrowe. Jest to częściowo prawda, ale tylko wtedy, gdy jesz te niewłaściwe. Jeśli wypociłeś się na siłowni lub pedałowałeś do bólu na zajęciach rowerowych, musisz prawidłowo zatankować. Twoje mięśnie potrzebują glikogenu do regeneracji i wzrostu, a ten można uzyskać z dobrych węglowodanów, takich jak owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i rośliny strączkowe.

Better than yesterday artykuł

http://betterthanyesterday.holmesplace.com/pl/

Kategoria Tagi