Cele fitness’owe vs. cele życiowe, czyli jak znaleźć równowagę?

Utrzymanie nawyków sportowych i zdrowego odżywiania nie zawsze jest proste. Kiedy zaczniesz prowadzić zdrowy tryb życia, z pewnością będziesz się trzymać planu posiłków, pić dużo wody, ćwiczyć regularnie i spać co najmniej osiem godzin dziennie.

Ale może się zdarzyć, że twoi znajomi zaproszą cię na imprezę urodzinową, a wtedy spędzisz noc pijąc szampana czy jedząc niezdrowe jedzenie. Wtedy obudzisz się z poczuciem winy... i zatęsknisz za treningiem. Tak może być, ale są sposoby, dzięki którym sprawisz, że twoje życie towarzyskie nie będzie zagrożone przez fitness’owy styl życia – i vice versa.

Planuj z wyprzedzeniem

Nie ma potrzeby, aby anulować wszystkie swoje plany w celu utrzymania zdrowego i aktywnego stylu życia – wszystko zależy od sprytnego planowania. Jeśli właśnie osiągnąłeś sukces w pracy i chcesz spotkać się ze znajomymi na drinka albo masz inny powód do świętowania, pewnie zrezygnujesz. Ale jeśli zrobisz to więcej niż jeden raz, wkrótce zaczniesz się wypalać i poczujesz się odizolowany. Zamiast tego, planuj spotkania towarzyskie, tak, abyś wiedział, kiedy masz wolne i rzeczywiście możesz cieszyć się do woli.

Zaproś swoich znajomych lub rodzinę do trenowania razem z tobą

Jeśli nie jesteś w stanie kogoś pokonać, możesz do niego dołączyć. Przyprowadź swoją siostrę na zajęcia fitness, weź swojego najlepszego przyjaciela na jogging po parku – spędzając razem czas i uprawiając nowe rodzaje sportów, poprawisz formę i wzmocnisz relacje!
Dowiedz się, jak powiedzieć nie
Nie chcesz wyjść? Powiedz nie. Nie chcesz pić na imprezie w pracy? Powiedz nie. To jedno z najprostszych słów, które można powiedzieć, ale rzeczywiście może to być bardzo trudne. Znasz swoje ciało, swoje granice, więc bądź pewny siebie w utrzymania zdrowej równowagi pomiędzy pracą i życiem prywatnym.

Przestań czuć się winny

Czy to poczucie winy z powodu jedzenia, alkoholu czy wakacji od pracy, każdy rodzaj umartwiania się ostatecznie powoduje stres. Pamiętaj, że hormon stresu, kortyzol, może rzeczywiście odgrywać rolę w gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Dzieje się tak, ponieważ przygotowuje twoje ciało na ciężkie czasy. Twój organizm myśli, że dzięki dodatkowym kaloriom poradzi sobie z stresem (nawet jeśli to nie przynosi uspokojenia), co z kolei prowadzi do uzupełnienia tych kalorii przez przejadanie się. Jeśli pójdziesz na imprezę lub na kolację z ukochaną osobą, cieszyć się tą chwilą.

Popatrz na wszystko z góry

Dystansując się i patrząc na swój kalendarz z dalszej perspektywy, możesz lepiej zobaczyć wszystkie rzeczy, które prowadzą do równowagi w twoim codziennym życiu. Jeśli chcesz chodzić na siłownię pięć razy w tygodniu, zobaczyć się z przyjaciółmi i poświęcać czas rodzinie, a także skupić się na swojej karierze, to taki sposób widzenia swojego życia będzie pomocnym narzędziem.

Spójrz na sfery życia, które są dla ciebie ważne: to może być twoje dobre samopoczucie fizyczne, uczenie się nowego języka, spotkanie z siostrzenicą w weekend. Spisz taką listę na papierze. Oceń każdy punkt, patrząc na ilość uwagi, którą aktualnie poświęcasz każdego dnia i porównaj z idealnym wyobrażeniem o swoim życiu. Gdy masz wizualny obraz swojej kondycji, wypracowanie równowagi staje się dużo łatwiejsze.

Kategoria Tagi