Ćwiczenia na bolące stopy

Po blednących w pamięci, beztroskich dniach spędzonych boso na plaży, nadchodzi pora, by znowu zamienić klapki na szpilki i stylowo powrócić do pracy i strojów wieczorowych.

Szpilki wyglądają bardzo efektownie, ale mogą torturować twoje stopy, powodując różne bóle i dolegliwości. Przygotowaliśmy zestaw ćwiczeń, które rozciągną twoje stopy i nogi – byś po swoim wybiegu mogła kroczyć dumnie i stylowo.

1. Mól książkowy

Zapalenie powięzi podeszwowej jest zwykle winowajcą, jeśli chodzi o ból pięt. To więzadło jest strukturą, które biegnie od pięty do przedniej części stopy. Ćwiczenie mola książkowego delikatnie rozciągnie wiązadło, a dodatkowo zrobisz też trening łydek i ścięgna Achillesa.

Ułóż stos grubych książek na ziemi, około 50 cm od ściany. Następnie stań na książkach tak, aby pięty zwisały za tylną krawędzią. Podnieś ręce do góry po obu stronach swojej twarzy i pochyl się do przodu, opierając swój ciężar na ścianie. Wytrzymaj w tej pozycji 15 sekund. Pozostając oparta o ścianę, wyprostuj plecy i podnieś się na śródstopiu w górę, a po chwili opuść w dół. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Następnie przenieś ciężar ciała na prawą stopę. Ponownie pochyl się do ściany, wytrzymaj 15 sekund. Utrzymując proste plecy, wnieś się 10 razy, tym razem na placach prawej stopy. Gdy skończysz, powtórz ćwiczenie na lewej stopie.

2. Rozciąganie butelką wody

Kolejne świetne i proste ćwiczenie rozciągające wiązadło powięzi podeszwowej. Jeśli odczuwasz naprawdę duże bóle, schłodź wcześniej butelkę – lód pomoże ci złagodzić stany zapalne.

Usiądź i połóż butelkę z wodą na podłodze. Roluj stopę butelką od pięty do palców przez około minutę. Powtórz ćwiczenie na drugiej stopie.

3. Przyciąganie stopy

Istnieje prosty sposób na poluzowanie wiązadeł w stopach, używając jedynie własnego ciała. Usiądź na podłodze z nogami ułożonymi z przodu. Zegnij prawą nogę tak, aby dosięgnąć palców stop. Przyciągnij śródstopie do siebie i utrzymaj tę pozycje przez 20 sekund. Zrób to samo z lewą stopą. Powtórz ćwiczenie 3 razy na każda stopę.

4. Rozciąganie łydek

Z biegiem czasu uzależnienie od szpilek spowoduje również skurcze ścięgna Achillesa i mięśni łydek. Oto kolejna świetna wskazówka jak doprowadzić do ich rozkurczenia.

Stań prosto na około 75 cm od ściany. Unieś ręce na wysokość ramion i oprzyj je o ścianę. Zrób krok do przodu tak, aby twoja prawa stopa znalazła się tuż przy ścianie. Zegnij prawe kolano, trzymając obie pięty na podłodze. Powinnaś poczuć rozciągniecie lewej łydki. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund. Powtórz ćwiczenie 3 razy na każdą stronę.

5. Ręcznikowe rolowanie

Jako ćwiczenie alternatywne do przyciągania stop, usiądź na podłodze, trzymając nogi przed sobą. Zroluj ręcznik wzdłuż szerszej krawędzi i załóż go na górnej części prawej stopy. Trzymaj końce ręcznika i delikatnie przyciągaj do siebie aż poczujesz rozciągnięcie. Powtórz trzy razy na każdą stopę.

Jeśli cierpisz na bóle stóp, poświęć pół godziny każdego dnia na te proste ćwiczenia, a twoje dolegliwości powinny wkrótce ustąpić. Aby osiągnąć maksymalne rozluźnienie, wykonuj je po ciepłej, relaksującej kąpieli. Po tej serii ćwiczeń bez obaw możesz założyć swoje ukochane szpilki i czuć się wspaniale przez cały wieczór!


Kategoria Tagi