Czy ćwiczenia mogą sprawić, że dostaniesz lepszą pracę?

Ponieważ wiele miejsc pracy wymaga umiejętności fizycznych, związek między aktywnością fizyczną a utrzymaniem miejsca pracy może być znaczący.

Myśląc o zaletach treningu, koncentrujemy się na kilku dobrze znanych korzyściach, takich jak poprawa funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego, zmniejszenie ryzyka cukrzycy, kontrola wagi lub zapobieganie osteoporozie.

Ponieważ wiele miejsc pracy wymaga umiejętności fizycznych, związek między aktywnością fizyczną a utrzymaniem miejsca pracy może być znaczący. Dlatego też, jeśli dana osoba jest w pełni dopasowana, będzie w stanie obsłużyć więcej wymagających fizycznie zadań, takich jak przenoszenie obiektów o większej wadze, czy pracować dłużej i trudniej, bez konieczności podejmowania większej liczby przerw. Jednak na obecnym rynku pracy większość miejsc pracy wymaga niewielkiego wysiłku fizycznego. W tej rzeczywistości sprawność fizyczna wydają się niezbyt pomocne.

Jednak w ciągu ostatniej dekady naukowcy zebrali istotne dowody sugerujące, że regularne ćwiczenia mają wpływ na sposób myślenia.

Badania wykazują, że nasze możliwości poznawcze rozwijają się dzięki ćwiczeniom. Trenując poprawisz koncentrację, zdolność szybszego uczenia się, obniżysz poziomu stresu i zwiększysz kreatywność, co przełoży się na wyniki w pracy.
Badania wykazują, że sposób przetwarzania informacji w mózgu zmienia się wraz z poziomem aktywności fizycznej organizmu, ale jeszcze ważniejsze jest to, że sport zmienia mózg, zarówno na poziomie morfologicznym, jak i funkcjonalnym.

Badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Cambridge dowodzą, że około pół miliona osób w Wielkiej Brytanii doświadcza stresu związanego z pracą na takim poziomie, który uważają za chorobotwórczy. Chociaż istnieją inne sposoby na złagodzenie stresu w miejscu pracy, jak na przykład nadawanie priorytetów projektom każdego dnia, bycie zorganizowanym i odmawianie zleceń w miarę potrzeby, ćwiczenia fizyczne są wysoko na liście.
Podczas ćwiczeń organizm uwalnia endorfiny, które zmniejszają stres. Kiedy jesteś mniej zestresowany, możesz lepiej współpracować ze swoimi kolegami, pracownikami i / lub klientami. Jesteś mniej zirytowany, koncentrujesz się na myśleniu i kreatywności, a także lepiej określasz priorytety zadań, ponieważ możesz myśleć bardziej racjonalnie.

Co uniemożliwia nam wykonywanie ćwiczeń częściej?

Dla wielu z nas odpowiedź jest prosta: nie mamy czasu. Ale w rzeczywistości uważamy, że nie jest to priorytetowa sprawa, biorąc pod uwagę czas, którym dysponujemy.
Dlatego badania naukowe podkreślające korzyści ćwiczeń są tak istotne. Ćwiczenia pozwalają na przyjmowanie przez mózg większej ilości informacji, bycie bardziej wydajnym i produktywnym w pracy.
Zamiast myśleć o treningu, jak o kolejnym obowiązku, który zabiera ci czas na pracę, rozważ aktywność fizyczną jako część samej pracy. Jeśli nie zaczniesz ćwiczyć, będziesz pracować wolniej, zapominając częściej i łatwo staniesz się sfrustrowany, a tym samym mniej skuteczny w pracy i komunikacja z ludźmi będzie sprawiać ci trudność.

Jak skutecznie włączyć ćwiczenia do swojej rutyny?

Wybierz aktywność fizyczną, którą lubisz. Kiedy myślisz o ćwiczenia jak o dobrej zabawie, jest bardziej prawdopodobne, że z nich nie zrezygnujesz.
Stań się częścią grupy i nie podążaj za tłumem. Sytuacja społeczna sprawia, że ćwiczenia stają się bardziej zabawne, co zwiększa szanse na kontynuację treningu.

Kategoria Tagi