Czy naprawdę musisz schudnąć w 2017 roku?

Wielkimi krokami nadchodzi ten moment w roku, kiedy wypada zrobić podsumowanie, a potem postanowić co poprawiamy w nowym roku. W końcu Nowy Rok = Nowa Ja. Ale czy na pewno utrata kilogramów musi być Twoim celem w 2017? Mamy kilka innych propozycji.

Według badań najpopularniejszym postanowieniem noworocznym to schudnąć. Ale to nie zawsze jest realne i nie zawsze jest potrzebne.
Jeżeli jakimś cudem jesteś zadowolona ze swojego ciała to mamy dla Ciebie kilka alternatywnych pomysłów, dzięki którym również staniesz się lepszą wersją samej siebie w 2017.

Zmniejsz poziom stresu

Współczesne życie jest pełne stresu - długie godziny pracy, za mało snu i nieodpowiednia dieta. I choć odrobina stresu jest częścią życia i nie będzie nam szkodzić, o tyle przewlekły stres może zwiększać ryzyko wystąpienia wielu chorób takich jak bezsenność, depresję, otyłość i choroby serca.
W 2017 spróbuj medytacji i jogi, które mogą być bardzo korzystne w zmniejszeniu skutków stresu.

Spędzaj więcej czasu z przyjaciółmi

Przyjaciele mogą pomóc uczynić Twoje życie nie tylko lepszym, ale i dłuższym. Badania wykazały, że osoby mające dużą liczbę znajomych żyło dłużej niż osoby, które były samotne. Może to być spowodowane faktem, że przyjaciele pomagają uniknąć depresji, a także dają wsparcie, gdy czasy są trudne. Styczeń to idealny moment, żeby zaprosić starego znajomego na kawę albo umówić się na lunch z dziewczynami z jogi.

Ogranicz picie alkoholu

Picie alkoholu wpływa negatywnie na mózg i ciało. Zwiększa to ryzyko depresji, powoduje kłopoty z pamięcią, jest przyczyną chorób wątroby i serca oraz nowotwory. Nowe badania sugerują, że nie ma bezpiecznej ilości spożycia alkoholu, bo nawet sporadyczny 1 drink tygodniowo może zwiększyć ryzyko chorób oraz raka jelita grubego.

Jedz małe porcje

Nie czekaj do nowego roku wprowadzić lepsze nawyki żywieniowe, bo powinny stać się jak najszybciej częścią Twojego codziennego życia. Od teraz i w 2017 roku jedz śniadanie codziennie i pij dużo wody (co najmniej sześć do ośmiu szklanek dziennie). To będzie dobry początek - ale jedna z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, to jeść małe porcje, ale regularnie. Czemu? Głodzenie się powoduje, że podnosi się poziom kortyzolu, a to sygnał dla organizmu do rozpoczęcia magazynowania tłuszczu w okolicy brzucha. Ludzie, którzy pomijają posiłki mają bardzo podwyższony poziom tego hormonu.


Kategoria Tagi