Dlaczego tak trudno stracić zbędne kilogramy? Oto 4 powody.

Jesz dobrze i ćwiczysz, ale twoja waga po prostu się nie zmienia?

Dlaczego tak trudno nam schudnąć? Jeśli kiedykolwiek próbowałeś zrzucić nadwagę, wiesz dobrze, że nie ma drogi na skróty – przynajmniej jeśli chcesz zachować szczupłą sylwetkę na długo. Jesz dobrze i ćwiczysz, ale twoja waga po prostu się nie zmienia? Nie przyznawaj się jeszcze do porażki. Spróbuj zrozumieć, dlaczego utrata masy ciała jest trudna i zmień swoje nastawienie do odchudzania.

1. Jesz zdrowo w ciągu dnia, ale wieczorem odpuszczasz?

Budzisz się, trenujesz, jesz zdrowe śniadanie i lunch, nie chcąc jeść fast-foodów... a potem wieczorem odpuszczasz. Kiedy dzień pracy kończy się, zostajemy z potrzebą odczucia relaksu. W tym czasie łatwo jest wybrać coś satysfakcjonującego, lecz niekoniecznie zdrowego. Jedzenie tuż przed snem może podnieść poziom cukru i insuliny we krwi, co utrudnia spalanie tłuszczu. To jest pułapka i jedynym sposobem, aby pokonać napady głodu jest trenowanie umysłu, aby ważne dla niego było odżywianie, a nie sam smak.

Jak to przezwyciężyć? Jeśli masz zamiar zjeść coś, czego nie planowałeś, spróbuj spożyć małą ilość. Może to być mały kawałek ciemnej czekolady, a następnie napełnić się czymś pożywnym, co najmniej trzy godziny przed snem.

2. Polegasz na silnej woli?

Jeśli uzależniasz się od siły woli, która pomoże ci zrzucić wagę, napotkasz pewne problemy. Możesz oglądać wszystkie inspirujące filmy, jeść zdrowo przez wiele tygodni... a potem wpadniesz w pułapkę. Zamówisz tłustą pizzę i rzucisz się na nią w jednej chwili bezsilności.

Jak to przezwyciężyć? Zamiast opierać się na negatywnej energii i stresie mówienia sobie, że nie będziesz jeść pizzy, skup się na tym, co możesz jeść. Zajmij się przeżywaniem przyjemności – czytanie, słuchanie muzyki, pływanie, uprawianie jogi, nawet krótki spacer może pomóc odwrócić myśli od jedzenia tłustych i słodkich rzeczy.

3. Jesteś zestresowany?

Wszyscy wiemy, że stres jest zły dla naszego zdrowia. Powoduje bóle głowy, problemy trawienne, napięcia mięśni, problemy ze snem, depresję i niepokój. Ale zbyt dużo kortyzolu (hormonu stresowego) w organizmie ma również wpływ na metabolizm. W jaki sposób? Kortyzol informuje ciało, aby uzupełniło swoją energię, poprawiało apetyt i uzupełniało braki tłuszczu i cukru w celu stymulowania mózgu do uwalniania substancji chemicznych dających przyjemność.

Jak to przezwyciężyć? Zmniejsz poziom stresu poprzez ćwiczenia, wysypianie się, medytację, ćwiczenie koncentracji i cokolwiek innego, co cię uszczęśliwia (oprócz pączków). Znacznie łatwiej schudniesz, jeśli będziesz mieć kortyzol pod kontrolą.

4. Jak wpływa na ciebie twoje otoczenie i znajomi?

Nie możesz kontrolować rzeczy wokół siebie. Współpracownicy przynoszący świeżo upieczone rzeczy, jedzący obiady w restauracjach z wyśmienitymi kuszącymi menu, najlepsza przyjaciółka, która zaprasza na kieliszek wina – łatwo się poddać tym pokusom.

Jak to przezwyciężyć? W domu masz kontrolę nad tym, co jesz. Wyczyść kuchnię ze wszystkiego, co może cię kusić. Przeznacz miejsce w mieszkaniu na domowe treningi i postaw miskę świeżych owoców w jadalni. Jeśli zrobisz wszystko, co w twojej mocy, aby żyć zdrowo we własnym domu, możesz bez wyrzutów sumienia wypić kieliszek wina w domu swojego przyjaciela.

Better than yesterday artykuł

http://betterthanyesterday.holmesplace.com/pl/

Kategoria Tagi