Jak błyskawicznie przygotować zupy na lunch.

Nie ma znaczenia, czy jest piekielnie gorąco na zewnątrz lub nadeszła ostra zima – miska zupy to jeden z najpyszniejszych sposobów na przyswojenie wielu składników odżywczych w jednej porcji. Zupa jest także najszybsza w przygotowaniu.

Badania przeprowadzone przez National Library of Medicine wykazały, że jedzenie zup może pomóc schudnąć, ze względu na dużą moc zaspakajania apetytu.

Czy jest to lekkie, orzeźwiające gazpacho albo gęsty i obfity gulasz, każda zupa będzie zdrowa, odżywcza i super prosta w przygotowaniu. Oto trzy szybkie, niezawodne sposoby na ugotowanie zupy – podgrzej je na kuchence, ugotuj w porze obiadowej lub przechowuj w lodówce na później. Pytanie tylko, którą zjeść najpierw!

  1. Ostra wegańska zupa z czarnej fasoli

==========

zupa 1.1
Źródło: Cookie and Kate

Wegańska, wegetariańska i bezglutenowa – ten kubański przepis na zupę opracowany przez Cookie and Kate nie wymaga niekończącej się listy przypraw w celu nadania jej pięknego, złożonego smaku. Możesz ją przechowywać przez cztery do pięciu dni – idealna na głód w ciągu tygodnia. Czarna fasola pozytywnie wpływa na pracę serca, jest bogata w błonnik, potas, witaminę B6. W przepisie zastosowano fasolę w puszce, dzięki czemu proces przygotowania trwa jeszcze krócej. Do tego marchew, seler, czosnek, kminek i odrobina octu cherry – to mega-szybki sposób na smakowity i odżywczy lunch. Posyp pokrojonym w kostkę awokado, a będziesz jeszcze zdrowszy.

  1. Zupa kokosowa z pieczonym kalafiorem

==========

zupa 2
Źródło: Jamie Oliver

Jedna porcja kalafiora zawiera 77% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. To mógłby być wystarczający powód, aby jeść warzywa kapustne, ale niesamowity smak kalafiora w tej bezglutenowej i wegańskiej zupie opracowanej przez Jamie Oliver nie da ci spokoju. Zupa gotowana z mlekiem kokosowym będzie doskonale kremowa i niezbyt ciężka. Dodaj cynamon, przyprawy ras el hanout, ząbki czosnku, bulion warzywny oraz oliwę z oliwek. Posyp płatkami kokosowymi i olejem chili (jeśli lubisz ostre smaki).

  1. Rosół z czerwoną soczewicą

==========

zupa 3
Źródło: Jo Cooks

To zupa pełna soczewicy, kurczaka, kminku, kurkumy i wędzonej papryki – po prostu serdeczny i zdrowy rosół autorstwa Jo Cooks. Warzywa mogą być pokrojone i wrzucone do garnka z bulionem z kurczaka, pastą pomidorową, soczewicą i rozdrobnionym kurczakiem. Gotuj wszystko przez pół godziny. Ten zestaw działa nie tylko na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi, ale zawiera również błonnik i białko. Wykazano, że bulion z kurczaka zmniejsza stan zapalny i wzmacnia układ odpornościowy. Wpływa też pozytywnie na gęstość kości i chrząstki oraz łagodzi ból stawów.

Kategoria Tagi