Jak ćwiczenia siłowe mogą pomóc złagodzić stres i ból pleców?

Złap za hantle i zapomnij o wizycie u lekarza – trening siłowy jest idealny dla ciała i umysłu.

Trening siłowy ma zalety, które wykraczają poza budowanie masy mięśniowej. Zwiększa metabolizm, zapobiega chorobom, wzmacnia organizm, obniża ciśnienie krwi i pomaga lepiej spać. Istnieją również dowody, że trening siłowy może rzeczywiście pomóc zmniejszyć ból pleców. Ale to nie wszystko. Ćwiczenia siłowe zmniejszają napięcie ciała spowodowane stresem, zwiększają pewność siebie i przynoszą ulgę w depresji.

Pomimo mitów, trening siłowy nie sprawi, że staniesz się Schwarzeneggerem… chyba, że naprawdę tego chcesz. Od podnoszenia sztangi i robienia pompek, będziesz nabierać siły, a nie masy. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy wziąć pod uwagę różnego rodzaju ciężary (np. hantle i maszyny do ćwiczeń na siłowni) oraz ćwiczenia wzmacniające ciało, wykorzystujące własną wagę jako opór. Wszystko to dla zdrowych pleców i szczęśliwego umysłu.

Jeśli walczysz z bólem pleców i potrzebujesz obniżyć poziom stresu, oto dlaczego warto zacząć być silnym:

Zniszcz stres siłą

Nie tylko joga wpływa pozytywnie na twoje zdrowie psychiczne i samopoczucie. W czasie treningu siłowego twoje ciało zostanie zalane dobrymi endorfinami, co polepszy ci nastrój i zmniejszy uczucie niepokoju. Techniki utrzymywania uważności również są stosowane w trakcie treningu siłowego: intensywność i koncentracja ruchów skutecznie uniemożliwia myślenie o niebieskich migdałach. Więcej samoświadomości oznacza mniej niepokoju.
Będziesz mógł poczuć różnicę w mięśniach już po jednej sesji. Jeśli zwykle wstydzisz się podejść do pozornie odstraszających maszyn i hantli, zrób pierwszy krok, a staniesz się pewny siebie na co dzień. Szczęście, które ogarnia twój umysł podczas podnoszenia ciężarów, nie wynika z liczby powtórzeń, ale jest związane z patrzeniem w lustro i postrzeganiem własnego ciała, które staje się coraz bardziej wyrzeźbione. Ten rodzaj samopoczucia jest bezcenny.

Pożegnaj się z bólem pleców

Przewlekły ból pleców może powstrzymać cię od wykonywania różnych aktywności. Ćwiczenia siłowe i ćwiczenia wzmacniające mogą pomóc ci w budowaniu mięśni pleców, utrzymując kręgosłup w odpowiedniej pozycji. Słabe mięśnie pleców, mięśnie brzucha lub słaba pozycja mogą sprawić, że będziesz bardziej podatny na ból. Skoncentruj się na wzmocnieniu mięśni tułowia, a doprowadzisz do zmniejszenia bólu pleców w dłuższej perspektywie. Jeśli skoncentrujesz się na jednym obszarze, aby uzyskać maksymalne rezultaty, badanie naukowe udostępnione w Journal of Physical Therapy Science sugeruje, że skupienie się na mięśniach głębokich tułowia (tych, których używamy do stabilizacji kręgosłupa) może złagodzić przewlekły ból pleców najskuteczniej.

Jest to szczególnie ważne w walce z utratą mięśni, która występuje w procesie starzenia się. Zwiększając zakres ruchu, zwiększając gęstość kości i poprawiając kondycję mięśni, trening siłowy może zmniejszyć ewentualne obrażenia. Jeśli będziesz regularnie ćwiczyć, okaże się, że codzienne czynności, takie jak podnoszenie, kucanie czy wchodzenie po schodach staną się wiele łatwiejsze.

Kategoria Tagi