Jak łatwo stracić na wadze

Pozbycie się tłuszczu i utrata wagi są jednymi z najczęściej wymienianych celów wśród kobiet. Nadmiar tłuszczu nie tylko sprawia, że czujesz się niekomfortowo we własnym ciele, ale przede wszystkim zwyczajnie szkodzi twojemu zdrowiu.

Kiedy tłuszcz odkłada sie wokół twoich narządów wewnętrznych, może doprowadzić do zaprzestania ich prawidłowego funkcjonowania. Może również osłabić twój układ odpornościowy, zwiększyć ryzyko zachorowania na choroby serca, cukrzycy i innych chorób. Poznaj wskazówki, które powinny stać sie twoimi nawykami, jeśli chcesz pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Ćwiczenia

Prawdą jest, że zmniejszenie wagi ciała związane jest z ilością kalorii, które przyjmujesz i spalasz. Najlepszym sposobem na zwiększenie spalania i utrzymanie ciała w ogólnie dobrej kondycji, jest oczywiście wysiłek fizyczny. Trening siłowy jest kluczem do utrzymania silnego ciała, ale jeśli chcesz spalić maksymalną ilość kalorii, wybierz ćwiczenia aerobowe, czyli wszystko to, co przyspieszy bicie twojego serca. Jeśli nie lubisz biegania, nie musisz spędzać wielu godzin na bieżni. Najlepszymi ćwiczeniami są te, które najbardziej lubisz. To może być pływanie, zajęcia grupowe, uprawianie jakiegokolwiek sportu czy nawet bieganie wokół własnych dzieci.

Naładuj się proteinami

Kiedy ćwiczysz, twoje ciało potrzebuje protein, aby odbudować mięśnie i dać więcej energii do dalszych treningów. Większość produktów bogatych w białko (kurczak, ryby, chuda wołowina) zawiera także niską zawartość tłuszczu, a do strawienia wymaga większej ilości energii organizmu niż wysokoprzetworzona żywność. Kiedy dostarczysz organizmowi żywność wysokiej jakości, łatwiej będzie mu spalić niechciany tłuszcz i uzyskać energię. Zadbaj, by białko stało się elementem dobrze zrównoważonej diety, bogatej także w owoce i warzywa, by osiągnąć jeszcze lepsze efekty.

Nie zaniedbuj diety

Wiele osób popełnia ten sam błąd – chcą zrzucić wagę poprzez głodzenie się. Jednak to najgorsza rzecz, jaką możesz sobie zrobić, gdy chcesz pozbyć się tłuszczu. Jeśli twój organizm nie dostaje odpowiedniej ilości kalorii, włącza „tryb przetrwania” i obniża metabolizm, by oszczędzić zapasy energii (tłuszczu), które posiadasz. To efekt odwrotny od tego, do którego dążysz! Dobrze jest trochę ograniczyć kalorie, ale nie traktuj się zbyt restrykcyjnie. Bogate w wartości odżywce owoce i warzywa pomogą ci zachować energię bez przyjmowania zbyt wielu kalorii.

Wyśpij się

Wszyscy wiemy, że odpowiednia ilość snu przynosi wiele korzyści dla ciała i ducha, a w tym także ma korzystny wpływ podczas redukcji tłuszczu. Jeśli nie wysypiasz się wystarczająco, twój organizm produkuje więcej hormonów stresu, które przyczyniają się do utrzymania nadmiaru tłuszczu w ciele. Prawidłowa ilość snu (około 8 godzin) obniża poziom stresu i pozwala twojemu ciała przekształcić tłuszcze na energię. Każdego dnia ostaraj się chodzić do łóżka 15 minut wcześniej do tego momentu aż uzyskasz pełny, 8-godzinny zdrowy sen.

Dołącz do kobiet w Holmes Place

W Holmes Place tworzymy kluby, które są czymś więcej niż tylko siłownią. Mamy sprzęt, który pomoże ci utrzymać piękną sylwetkę, a luksusowe otoczenie sprawi, że twoje treningi staną się prawdziwą przyjemnością.

Kategoria Tagi