Jak przygotować się do sezonu zimowego?

Tak samo jak szykujemy narty i snowboard, tak też powinniśmy zadbać o odpowiednie przygotowanie ciała do zimowego szaleństwa.

Styczeń jest miesiącem wdrażania noworocznych postanowień, ale również kompletowania sprzętu narciarskiego i snowboardowego na rozpoczynający się sezon sportów zimowych. Nawet bardzo dobry sprzęt nie uchroni nas jednak przed wystąpieniem kontuzji. Tak samo jak szykujemy narty i snowboard, tak też powinniśmy zadbać o odpowiednie przygotowanie ciała do zimowego szaleństwa.

Oto 5 wskazówek, które pomogą Ci dobrze przygotować kondycję i ciało do uprawiania sportów zimowych:

1. Zwiększ poziom aktywności fizycznej
Chcąc odpowiednio przygotować ciało na ferie zimowe wykonuj wysiłek fizyczny co najmniej 3 razy w tygodniu przez minimum 30 minut. Regularny trening spowoduje zmianę ciśnienia krwi oraz tętna. Pozwoli Ci to przystosować serce i cały układ krążenia do całodniowego pobytu na stoku narciarskim, a co ważniejsze, pomoże cieszyć się z jazdy nawet najdłuższymi trasami. Odpowiednimi ćwiczeniami w ramach tego rodzaju treningów będą m.in.: pływanie, bieganie, energiczny marsz, wydolnościowy trening interwałowy.

2. Zaktywizuj mięśnie nóg
Najpóźniej dwa tygodnie przed planowanym wyjazdem połóż nacisk na aktywność mięśni kończyn dolnych. Wykonywane w tym czasie ćwiczenia powinny być jak najbardziej zbliżone do jazdy na nartach lub na snowboardzie, np. różnego typu przysiady oraz poruszanie się w pozycjach niskich, zeskoki z małych wysokości (ok. 30-50 cm), rytmiczne przeskoki z nogi na nogę, żwawe i uważne przemieszczanie się po nierównym podłożu.

3. Trenuj odruchową równowagę i zapobiegaj przeciążeniom
Dzięki treningowi świadomej równowagi lepiej zapanujesz nad torem jazdy i odruchowo poradzisz sobie w nieprzewidzianych na stoku sytuacjach, np. szybciej odzyskasz kontrolę na muldach lub gdy ktoś zajedzie Ci drogę. Poprzez ćwiczenia równowagi nauczysz się optymalnie rozkładać pracę na całe ciało, co sprawi, że dłużej zachowasz siłę i energię na stoku. Męcząc się wolniej, zapobiegasz występowaniu przeciążeń. Bardzo efektywnym sposobem na wyćwiczenie odruchowej równowagi jest trening na SpaceCurl 3D, dostępny w Gabinecie Fizjoterapii w klubie Holmes Place Premium Hilton.

4. Zadbaj o elastyczność ciała
Odpowiednia elastyczność ciała sprawi, że wszystkie mięśnie i stawy będą właściwie ukrwione i odżywione. Dzięki temu poprawi się Twoja wytrzymałość i zredukujesz opóźnienia w odruchowych czasach reakcji. Umiejętność właściwego usztywniania i rozluźniania ciała przełoży się z kolei na efektywniejszą jazdę, m.in. przyśpieszy wchodzenie i wychodzenie z zakrętów. Nad elastycznością ciała możesz pracować poprzez wszelkie aktywne ćwiczenia gibkościowe oraz stabilizujące najgłębsze warstwy tułowia – czyli podstawę Twojego CORE. Pamiętaj, że podczas ruchu mięśnie kończyn, którym brakuje wsparcia z mocnego centrum ciała, nie ujawnią swojego pełnego potencjału siły i sprężystości.

5. Odwiedź fizjoterapeutę
Fachowa opieka fizjoterapeuty to kompleksowe uzupełnienie treningów, które pomoże Ci uniknąć kontuzji podczas uprawiania sportów zimowych. Fizjoterapia dostosowana do indywidualnych potrzeb jest gruntownym przygotowaniem ciała do potencjalnych sytuacji występujących na stoku. Czy wiesz, że miesiąc regularnych spotkań ze specjalistą może sprawić, że odczujesz trwałą poprawę sprawności ciała? Optymalne przygotowanie do sezonu pozwoli Ci zredukować ryzyko wystąpienia złamań, skręceń, zwichnięć czy nadwyrężeń.

Jeżeli ferie zimowe planujesz spędzić na ośnieżonych trasach, sprawdź swój poziom przygotowania do sezonu w Gabinecie Fizjoterapii Holmes Place Premium Hilton

Gabinet Fizjoterapii Holmes Place Hilton
ul. Grzybowska 63, Warszawa

Zapisy na wizyty w recepcji klubu Holmes Place Premium Hilton, przez stronę Booksy.net oraz pod tel.: 22 123 91 31.


Kategoria Tagi