Jakie korzyści ma trenowanie zimą?

Ręka do góry kto lubi zimą zawinąć się w ciepły koc z kubkiem gorącej herbaty? Znalezienie w sobie motywacji do treningów na zewnątrz, gdy temperatura spada poniżej zera nie jest łatwe, ale okazuje się, że warto.

Spalisz więcej kalorii

Trening w niskiej temperaturze sprawia, że Twój organizm ma utrudnione zadanie, aby wyregulować temperaturę ciała. Okazuje się również, że w naszym ciele że istnieje 4 rodzaje tłuszczu, a każdy z nich pełni inne funkcje. Jedne są bardzo groźne, a inne wprost spalają ten zły tłuszcz! I tak na przykład biały tłuszcz to ten niechciany tłuszcz, zaś brązowa tkanka tłuszczowa to tłuszcz metaboliczny, która ma „moc” spalania białego tłuszczu. Naukowcy znaleźli dowody, które sugerują, że trening w zimowych temperaturach może zamienić tę kłopotliwą białą tkankę tłuszczową na brązową.

winter workout inside 1

Twoje serce będzie Ci wdzięczne

W niskich temperaturach Twoje serce musi wykonać cięższą pracę, aby dostarczyć krew do wszystkich mięśni. Jeśli nie masz przeciwwskazań, regularny trening cardio sprawi, że Twoje serce będzie silniejsze, a organizm bardziej wytrzymały.

Poprawisz swoje samopoczucie

Lubisz spacery po parku po świeżym śniegu w rześkie i chłodne dni? To bardzo orzeźwiające doświadczenie, które daje radość i zmniejsza stres. Trening na świeżym powietrzu, zwłaszcza w zimowe, słoneczne dni może pomóc zapobiegać sezonowym zaburzeniom afektywnym (SAD). To rodzaj depresji związany z małą ilością światła słonecznego podczas jesienno-zimowych miesięcy. Gdy Twoje ciało się rozgrzewa, podnosi się poziom endorfin.

winter workout inside 2

Mistrzowskie rozgrzewki

Chłodne dni to sprawdzian Twoich umiejętności, zwłaszcza tych dootyczących przygotowania się do treningu. Właściwie wykonana rozgrzewka uchroni Cię nie tylko przed kontuzjami, ale sprawi, że będziesz bardziej zwinny i szybszy. Wykonaj kilka podskoków, a Twoje serce zacznie pompować krew do mięśni.

Jeśli zachęciliśmy Cię do treningu na zewnątrz w chłodne dni, to nie zapominaj o kilku ważnych wskazówkach:

• Nawadniaj organizm. Pamiętaj, że nawet podczas treningu w chłodne dni Twoje ciało się poci i traci wodę. Pij przed treningiem i po, nie czekaj aż poczujesz się spragniony.

• Warstwy. Nie będziesz czuł się komfortowo trenując w wielkiej, zimowej, puchowej kurtce lub wełnianym płaszczu. Noś warstwy. Pierwsza z nich, ta najbliżej ciała powinna być wykonana z materiału, który odprowadzi nadmiar wilgoci. Następna to warstwa izolacyjna, ocieplająca (wełna jest lepsza niż bawełna). Ostatnia warstwa to ochrona przed wiatrem i deszczem.

• Zakryj wrażliwe miejsca i noś czapkę i rękawiczki. Jeśli jest bardzo zimno możesz zakryć również twarz. Pamiętaj o stosowaniu odpowiednich kremów.

Kategoria Tagi