Myślisz, że uważność to twoja mocna strona? Sprawdź to na zajęciach fitness.

Uważność (mindfullness) oznacza zwracanie uwagi na to, co się dzieje w sposób szczególny, czyli celowo, w danej chwili, bez ocennych sądów. – Jan Kabat-Zinn, wiodący ekspert w tej dziedzinie.

Od kiedy joga została opracowana przez cywilizację Indusu-Saraswati w północnych Indiach ponad 5000 lat temu, ludzie zdali sobie sprawę, że łączenie pracy nad umysłem, ciałem i oddechem przynosi ogromne korzyści. Ale to nie tylko joga może pomóc nam ćwiczyć uważność i nie zawsze chodzi o medytację. Jeśli chcesz nawiązać kontakt z samym sobą, spróbuj wybrać się na jedne z poniższych zajęć:

Joga

Być może wydaje ci się, że joga nie jest dla ciebie albo nigdy nie spróbowałeś prawdziwego treningu. Joga jest źródłem zasad, na których opiera się ruch mindfullness. Jeśli prowadzisz szybkie, stresujące życie i chcesz zwiększyć swoją elastyczność i wytrzymałość, to są zajęcia dla ciebie. Nie wszystkie zajęcia jogi są związane z duchowością – można wybrać styl jogi, który najbardziej ci odpowiada. Hatha jest łagodna, podczas gdy ashtanga bardziej dynamiczna i może stać się treningiem o wyższej intensywności. Jednakże, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z jogą, to niezbędne będzie wzięcie udziału w zajęciach odpowiednich dla początkujących.

Sztuka pływania

Metoda opracowana przez ponad 20 lat przez byłego pływaka Stevena Shawa (metoda Shawa) jest powszechnie uznawana przez wielu specjalistów jako bardzo skuteczne sposób na osiągnięcie odpowiedniej sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia. Jest ona oparty na technice Aleksandra – system, który promuje dobre samopoczucie poprzez przekwalifikowanie własnej świadomości i nawyków postawy – i jest bezpieczny dla każdego. Ćwiczenia prowadzą do większej świadomości ciała, a nacisk kładziony jest na jakość doświadczenia zamiast odległość czy prędkość.

AntiGravity

Zawiśniesz w powietrzu i zdobędziesz nowe doświadczenia, które pozwolą ci przeżyć niesamowite chwile. Nasze zajęcia antygrawitacyjne są mieszanką jogi, Pilatesu, gimnastyki i tańca. Jeśli uważasz, że brzmi to jak kolejny przebój, obejrzyj wideo z założycielem szkoły AntiGravity, Christopherem Harrisonem, aby dowiedzieć się trochę więcej.

Pilates

Pilates to metoda ćwiczenia ciała w pełnej koordynacja ciała, umysłu i ducha.– tłumaczy twórca pilatesu, Joseph Pilates.

Ci, którzy kiedykolwiek brali udział w zajęciach Pilates, wiedzą o ilu aspektach trzeba myśleć jednocześnie: koordynacja ciała, oddychanie, rozluźnienie mięśni, które nie pracują. To może wydawać się nieco przytłaczające, ale dobry instruktor pomoże Ci wykonać ruch prawidłowo – nauka na zajęciach jest to o wiele bardziej bezpieczna niż oglądanie filmów online.

Joseph Pilates, powiedział: Po 10 sesjach poczujesz się lepiej, po 20 sesjach wyglądasz lepiej, po 30 sesjach masz zupełnie nowe ciało.

Kategoria Tagi