Nie masz czasu na ćwiczenia? Oto 5 wskazówek, jak wykonać trening w ciągu zapracowanego dnia

Co stoi na przeszkodzie w osiąganiu twoich celów treningowych? Jeśli masz czas na pracę, związki, rodzinę i prawdopodobnie godzinę dziennie spędzasz na Instagramie, bez zwątpienia znajdziesz też czas na ćwiczenia, nie zaniedbując przy tym swoich dotychczasowych obowiązków.

Martin Bjergegaard w swojej książce pt.: „Sukces bez wyrzeczeń: 66 Stretegii Jak Odnieść Sukces w Biznesie, Prowadząc Szczęśliwe i Zrównoważone Życie” zauważył, że mnóstwo zmotywowanych osób potrafi wykreować zdrową równowagę między pracą a życiem osobistym.

Połączyliśmy kilka jego wskazówek wraz z naszymi poradami, by stworzyć listę 5 najlepszych sposobów dodania aktywności fizycznej do codziennego życia, bez względu na to, jak bardzo jesteś zapracowany.

1. Trening w drodze do pracy

Każdego dnia musisz się jakoś dostać do pracy, więc dlaczego nużących dojazdów nie zamienić w trening? Zainwestuj w lekki plecak i zacznij biegać, chodzić lub jeździć rowerem do biura. Zapasowy strój spakuj do plecaka, potem tylko prysznic i jesteś gotowy do pracy.

Za daleko by biegać? Wysiądź z autobusu czy pociągu kilka przystanków wcześniej, wypożycz miejski rower lub wyciągnij buty do biegania. Badania przeprowadzone przez specjalistów INRIX i przeanalizowane w artykule Światowego Forum Ekonomicznego wykazują, że w niektórych dużych miastach z powodu korków przemieścimy się szybciej rowerem lub nawet pieszo.

2. Rób to co lubisz

Znajomy oszalał na punkcie biegania, a przyjaciółka nie przestaje opowiadać o świetnych zajęciach jogi, na które się właśnie zapisała? Nie podążaj ślepo za tłumem. Jeśli coś ma się stać twoją rutyną, zacznij robić to, co sprawia ci największą przyjemność. Możesz mieć jak najlepsze intencje, ale jeśli nie lubisz czegoś robić, znajdziesz milion powodów, by to ominąć.

Nie wiesz od czego zacząć? Zacznij od zabawy. Zapisz się na wszystkie rodzaje zajęć i sportów. Próbuj. W różnych porach dnia, różnych lokalizacjach i w różnych stylach, aż znajdziesz rytm, który będzie ci odpowiadał najbardziej.

3. Bądź elastyczny

Jeśli twoje życie jest naprawdę chaotyczne, pełne niezaplanowanych spotkań i wyjazdów, oddalających cię od twoich starań, wybierz sport, który wymaga minimum sprzętu i czasu. Niech to będzie trening, który możesz wykonywać w każdym miejscu i o każdej porze.

Wybierz coś intensywnego, co szybko przyniesie rezultaty. Zapomnij o tai chi czy golfie – potrzebujesz czegoś, co przyspieszy tętno w krótkim czasie. Myślisz o bieganiu lub treningu interwałowym? Dołącz do siłowni, która posiada wiele filii – będziesz mógł ćwiczyć w różnych miastach.

4. Postaw sobie wyzwanie

Bez względu na to, co robisz i na jakim poziomie – na pewno znajdziesz w tej dziedzinie zawody, rozgrywki. Zapisz się i weź udział – nieważne czy jest to bieg na 5 kilometrów czy lokalny turniej tenisowy. Obawa przed publiczną porażką może być wystarczającą motywacją, by skupić się na swoich celach.

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniego wyzwania w grupie, stwórz je sobie sam. Mierz swoje postępy – specjalnym gadżetem, zwykłym ołówkiem na kartce czy z pomocą trenera personalnego na siłowni. Notuj swoje wyniki i osiągaj jeszcze więcej.

5. Ćwicz w grupie

Siłownie są świadome życia zawodowego swoich uczestników – prowadzone są wczesnoporanne zajęcia i pozostają otwarte do późnych godzin wieczornych.

Osoby ćwiczące o brzasku w szczególności mają tendencję do zrzeszania się jako grupa – łączą się dzięki wspólnemu zaangażowaniu. Uczęszczaj regularnie na zajęcia przed pracą i poczuj motywację płynącą z ćwiczeń razem z innymi rannymi ptaszkami. Magazyn Shape daje parę świetnych wskazówek, jak zacząć ćwiczyć z rana.

Bez względu na to, co na ciebie działa najlepiej – boks o świcie, wycieczka na siłownię w porze obiadowej czy joga późną nocą – ćwiczenia muszą pojawić się na liście twoich priorytetów. Niektórzy ludzie naprawdę prowadzą życie pełne codziennych wyzwań, więc jeśli należysz do jednych z nich, skoncentruj się na sobie, lecz nie bądź dla siebie zbyt twardy. Pamiętaj – lepiej żebyś ćwiczył tylko przez 10 minut niż żebyś nie ćwiczył wcale.



Kategoria Tagi