Pięć rzeczy, które prowadzą do niechcianego przyrostu masy ciała

Wraz z wiekiem, należy zmieniać plan żywieniowy, aby nadążyć za zmianami naszego metabolizmu. Brzmi prosto, prawda?

Zdrowe kobiety i mężczyźni zazwyczaj pilnują swojej wagi i przechodzą na odpowiednią dietę w przypadku wystąpienia niepożądanego przyrostu masy ciała lub utraty wagi. Wraz z wiekiem, należy zmieniać plan żywieniowy, aby nadążyć za zmianami naszego metabolizmu. Brzmi prosto, prawda?

Badania medyczne ujawniają, że niektórzy z nas mają genetyczne predyspozycje do otyłości. Niezależnie od powodu przyrostu wagi, każdy musi pracować z charakterystyką własnego ciała, aby dowiedzieć się, co jest potrzebne do osiągnięcia niezbędnej równowagi pomiędzy ciałem i umysłem.

Jednym bezpiecznym planem w walce z przewlekłą otyłością jest obniżenie liczby spożywanych kalorii, węglowodanów i zwiększenie aktywności fizycznej. Ale są tacy, którzy muszą przytyć a nie schudnąć – sportowcy i biegacze potrzebują więcej kalorii, więc piją pożywne koktajle i wybierają tłuste składniki. Trening siłowy jest kolejnym sposobem na walkę z niedowagą, dla tych którzy chcą zwiększyć masę mięśniową. Co ciekawe, dzięki takiemu treningowi osoby z nadwagą również mogą osiągnąć swoje cele, spalić tłuszcz i zastąpić go masą mięśniową.

Większym problemem jest jednak niepożądany przyrost masy ciała. Przedstawiamy 5 rzeczy, których należy unikać, aby bez problemu patrzeć w lustro i zachwoać zdrowie.

Twoja kondycja fizyczna i emocjonalna jest bardzo ważna dla prowadzenia zdrowego stylu życia. Dlatego przygotowaliśmy listę pięciu rzeczy, których należy unikać, aby nie doprowadzić do wzbogacenia się o dodatkowe kilogramy:

Jedzenie wysoko przetworzone

Aby jedzenie typu fast food było bardziej smaczne, producenci wypełniają je tłuszczem, solą i cukrem. Dodają również wiele chemicznych środków konserwujących, aby zwiększyć ich trwałość. Podobnie jak alkohol i nikotyna, wysoko przetworzone jedzenie jest uzależniające – celem producentów takiej żywności jest związanie klientów z ich produktami.

Insulina

Insulina to niezbędny do życia hormon, a jedną z jego funkcji jest informowanie komórek tłuszczowych o przechowywaniu i odkładaniu tłuszczu. Najlepszym sposobem na obniżenie poziomu insuliny jest unikanie złych węglowodanów – białego chleba, makaronu i ryżu, ciastek i napojów słodzonych cukrem. To twoi najwięksi wrogowie!

Dezinformacja

Wszyscy jesteśmy sfrustrowani dezinformacyjnymi wiadomościami o żywieniu i naszych ciałach. Media społecznościowe są winne temu chaosowi, ale wiarygodne źródła również wprowadzają nas niejednokrotnie w błąd. Aby uwierzyć zaleceniom wydanym przez jakąkolwiek instytucję zajmującą się zdrowiem lub grupę medyczną, sprawdź jakie jest zaplecze tej organizacji. Czy jest to organizacja non-profit? Czy jest finansowana przez korporację farmaceutyczną? Często badania są sponsorowane przez firmy farmaceutyczne, aby zwiększyć zyski ze sprzedaży leków. W sektorze żywieniowym również dochodzi do podobnych zależności – na przykład instytucja zdrowotna jest finansowana przez producenta napojów albo producenci płatków śniadaniowych dodają cukier do swoich produktów.

Stres

Twój organizm reaguje na stres, zwiększając produkcję insuliny i kortyzolu, co sprawia, że chcesz jeść słodycze i tłuszcze. Mózg reaguje na taką nagrodę – czujesz się bardziej zrelaksowany i spokojny. Uwaga! Następnym razem, gdy poczujesz stres, będziesz automatycznie wybierać niezdrowe produkty, aby polepszyć swoje samopoczucie.

Cukier

Cukier jest ważnym elementem zdrowej diety, jeśli pochodzi z naturalnych źródeł, takich jak owoce lub warzywa (buraki i marchew). Należy unikać rafinowanych i przetworzonych cukrów, takich jak glukoza, dekstroza, galaktoza, sacharoza, fruktoza lub syrop kukurydziany. Miód i syrop z agawy są wspaniałym i naturalnym źródłem słodyczy – jeśli masz ochotę na coś słodkiego, sprawdź sposoby na cieszenie się słodkościami bez używania cukru TUTAJ

Kategoria Tagi