Pomysł na smaczne poranki dla Twojego dziecka.

Wbrew pozorom zrobienie smacznego i zdrowego śniadania nie musi zająć nam dużo czasu.

Badania pokazują, że podawanie dzieciom zdrowych śniadań naprawdę ma wpływ na ich koncentrację i poziom energetyczny. Niedawne badanie przeprowadzone wśród 5000 dzieci przez Cardiff University wykazało, że mają one dwukrotnie większe szanse, aby zdobyć lepsze stopnie, jeśli zaczynają dzień od zdrowego śniadania.

Wiemy, że trudno dokonywać zdrowych wyborów, zwłaszcza gdy masz do czynienia z szaleńczą pogonią o poranku. Dlatego wszystkie poniższe przepisy mogą być wykonane w czasie krótszym niż 10 minut lub przygotowane wieczorem lub w weekend.

Karm mózg (i ich wyobraźnię), dzięki pożywnemu smoothie

Słodka i gładka masa podawana ze słomką. Czy można się dziwić, że dzieci szaleją za koktajlami? Mając zaledwie kilka minut rano, aby zrobić śniadanie, smoothie będzie idealnym rozwiązaniem na posiłek, który rozbudzi twoje pociechy. Kombinacji składników nie ma końca. Możesz zacząć od prostego jagodowo-jogurtowego smoothie zawsze zejść dobrze lub przejść na wyższy poziom przygotowując przepis opracowany przez wielokrotnie nagradzaną blogerkę Wellness Mama.

Nocne płatki owsiane

Jak poradzić sobie ze spadkiem energii w ciągu dnia? Pełne błonnika płatki owsiane dostarczą organizmowi mnóstwo energii, która wystarczy aż do lunchu. Tylko pamiętaj, aby wybierać pełnoziarniste i nieprzetworzone płatki.
Namocz je wieczorem w mleku sojowym lub jogurcie i odstaw do lodówki. Wszystko, co trzeba zrobić w godzinach porannych to wyjąć je z lodówki i posypać dodatkami, które dzieci kochają. Cała rodzina z pewnością oszaleje na punkcie truskawkowej owsianki na dwa sposoby opracowanej przez Family Food on the Table.

Mini babeczki

Mini babeczki mogą być wykonane partiami, mrożone i rozmrażane w nocy – idealny pomysł na śniadanie bez bałaganu, które można zjeść w dowolnym miejscu - w domu, w samochodzie lub w autobusie!
Podobnie jak większość matek, prawdopodobnie szukasz dodatkowych sposobów, aby dodać warzywa do diety swoich dzieci. Proponujemy spróbować przepisu Super Healthy Kids na owocowo-warzywne muffiny dla niejadków – sprytny sposób, aby namówić pociechy na jedzenie warzyw.

Fasolka po bretońsku z pełnoziarnistymi tostami

Fasolka. Jest z nami od tysięcy lat – to naturalny fast food, a co najlepsze: większość dzieci ją uwielbia. Fasolka jest bogata w węglowodany złożone, pełna witamin, białka, minerałów i antyoksydantów. Po prostu jest najlepszym przyjacielem twojej rodziny, zwłaszcza na jesieni.
Upieczenie fasolki z pomidorami zajmuje mało czasu. The Nutrition Mama używa syropu klonowego, aby zadowolić swojego malucha. Uważamy, że większe dzieci będzie kochać ją tak samo. Możesz przygotować większą ilość w ciągu 10 minut i zamrozić w workach podzielonych na poszczególne porcje oszczędzając mnóstwo czasu w godzinach porannych.

Szybkie francuskie tosty, aby dzieci rosły w siłę

Badanie przeprowadzone przez University of Pennsylvania School of Nursing wykazało, że dzieci które jedzą jajka na śniadanie dłużej czują się najedzone. Jaja zawierają mnóstwo białka i są również dobrym źródłem witaminy D (szczególnie ważne, gdy dzieci nie są wystawione na działanie naturalnego światła słonecznego). Gdy dodasz do francuskich tostów świeże owoce i odrobinę miodu lub syropu klonowego, stworzysz w 5–10 minut bardzo pożywne śniadanie.
Oto świetny przepis na tosty francuskie z owocami. Jeśli nie spieszysz się tak bardzo, możesz wydrukować specjalne karty, które pomogą ci przygotować śniadanie wspólnie z dziećmi. Natomiast aby przyspieszyć przygotowania, możesz zmiksować jajka w misce i pozostawić na noc w lodówce.

Kategoria Tagi