Rzuć palenie już dzisiaj - przewodnik dla palaczy

Trudno jest podjąć wyzwanie zawalczenia o wolność od dymu papierosowego, potwierdzi to każdy, komu się udało i podkreśli, że było warto.

Nie istnieje jedno pewne rozwiązanie, a często jednostronne podejście do walki z rzuceniem palenia kończy się spektakularną porażką. Zmień zasady gry i wypróbuj wszystkie opcje na raz – plastry, zamienniki, ćwiczenia, dietę i odpowiednie przekąski, pomoc medyczną... cokolwiek może ci pomóc, korzystaj. Uzależnienie od papierosów jest poważne i prawdopodobnie jedynym powodem, dla którego nie jest leczone w klinice – w przeciwieństwie do wielu innych uzależnień – jest to, że istnieje akceptacja społeczna dla palenia papierosów.

Trudno jest podjąć wyzwanie zawalczenia o wolność od dymu papierosowego, potwierdzi to każdy, komu się udało i podkreśli, że było warto.

Ucz się od innych

Historie sukcesów i porażek mogą ci pomóc. Zainspiruj się doświadczeniami tych, którzy byli w stanie przezwyciężyć uzależnienie i ucz się na błędach innych – przejrzyj fora internetowe, pobierz aplikację i dołącz do grup wsparcia. Jeden z najczęściej popełnianych błędów to bycie zbyt pewny siebie. W szczególności kiedy zaczynasz wierzyć, że możesz teraz kontrolować swoje przyzwyczajenia i zdecydować się na palenie tylko jednego papierosa dziennie. W rzeczywistości najprawdopodobniej nie możesz. Za każdym razem, gdy wracasz na ten sam poziom uzależnienia, zaczynasz wszystko od początku, znowu odczuwając pragnienie zapalenia kolejnego papierosa. Więc nie wpadnij w pułapkę. Nie potrzebujesz tego.

Zniechęć się do palenia

Wszystkie nieprzyjemne obrazy tego, co może powodować palenie, wstrętny zapach, który pozostaje na ubraniu i włosach, najgorsze wspomnienia – przypomnij sobie o tym, zanim sięgniesz po kolejnego papierosa. Jeśli zwizualizujesz sobie pękającą w szwach popielniczkę, pożółkły naskórek na palcu wskazującym, może twoje myśli skręcą w innym kierunku. Zniechęcaj się do palenia cały czas, a jeśli przetrwasz parę kryzysowych momentów, będzie w porządku.

Opanuj pragnienia

Każde pragnienie oznacza, że powstaje sygnał w twoim mózgu, który przyspiesza twoją decyzję o zapaleniu papierosa! Ale jeśli oprzesz się podszeptom uzależnionego ciała parę razy, będziesz w stanie zauważyć, że intensywność i czas trwania kryzysowych momentów zmniejszy się. Od czasu do czasu odczujesz silne zapotrzebowanie na nikotynę, ale będziesz w stanie zmienić swoją uwagę na inne aspekty życia i mieć nadzieję, że tak pozostanie.

A co z tymi dodatkowymi kilogramami?

To nie kilogramy, tylko duma z nowego życia. Ludzie często tyją po rozstaniu z papierosami, ale nie ma to bezpośredniego związku. Po prostu twoje zmysły wzbogacają apetyt, gdyż wreszcie możesz zacząć cieszyć się wszystkimi nowo odkrytymi smakami. Uważaj, żeby nie uzależnić się od niezdrowych przekąsek, których jedzenie zastąpi przyzwyczajenie do operowania dłońmi podczas palenia. Istnieją zdrowe alternatywy, które można wybrać, aby się czymś zająć podczas pracy i zastąpić utracony gest. Ale nawet jeśli przytyjesz parę kilo, pamiętaj – jeśli możesz rzucić palenie, to również możesz wygrać z nadwagą. Rozważ też dołączenie do klubu fitness, ponieważ będziesz ćwiczyć w całkowicie wolnym od dymu środowisku, co pozytywnie wpłynie na twój stan zdrowia. Chodzenie na siłownie lub basen sprawi, że będziesz bardziej zajęty i oczyścisz swój umysł ze złych myśli. Zaangażuj się w zupełnie nowy styl życia, na który zasługujesz.

Bądź aktywny

To całkiem zdumiewające, jak te kilka minut spędzonych na paleniu można zamienić na czas wolny. Kiedy rzucisz palenie, będziesz mieć ochotę na robienie nowych rzeczy, które sprawią, że twój mózg i ręce będą zajęte. Rzemiosło, sztuka i hobby to świetni sojusznicy, ale jeśli masz tylko kilka minut wolnego czasu, zaktualizuj kanały społecznościowe, połącz się z przyjaciółmi, zadzwoń do kogoś lub czytaj nasze inspirujące artykuły!

Kategoria Tagi