Trening specjalny na prawidłową postawę

Potraktuj dbałość o utrzymanie odpowiedniej postawy jako trening. Uwaga i troska, jaką przykładasz do ułożenia swojego ciała, może mieć wpływ na jakość wykonywania różnych czynności – to jak biegasz, chodzisz, pracujesz czy ćwiczysz.

Obszar, na który warto zwrócić szczególną uwagę, to mięśnie okalające i podtrzymujące kręgosłup. Wzmacniając je wypracujesz bardziej sprężystą i wyprostowaną postawę. Ograniczysz jednocześnie podatność na urazy przy dźwiganiu czy podnoszeniu.

Zadbanie o tę grupę mięśni ma też wpływ na występowanie popularnego bólu w krzyżu, który najczęściej jest spowodowany niewłaściwymi nawykami. Po bólu głowy, bóle pleców są najczęściej zgłaszanymi przez osoby dorosłe. I jeśli przyczyną nie są inne choroby łatwo jest im zapobiegać.

Siedzenie w drodze do pracy, w samochodzie czy komunikacji miejskiej, następnie siedzenie przy biurku, w końcu siedzenie na kanapie przed telewizorem. W tej pozycji spędzasz najwięcej czasu, często nieświadomy jak złe ułożenie ciała może później rzutować na twoje zdrowie.

Badania pokazują, że zdrowotne konsekwencje siedzącego trybu życia zaczynają dorównywać tym wynikającym z palenia papierosów. Dlatego warto potraktować ten temat z należytą powagą. Dzięki ćwiczeniom nie tylko zmniejszysz ryzyko bolesnych dolegliwości, ale też poprawisz swoją prezencję. Nie garbiąc się zrobisz lepsze wrażenie na otoczeniu.

Jeśli masz tendencję do bujania się lub odchylania w pozycji siedzącej, powinieneś wzmocnić mięśnie tułowia. Aby to zrobić wykonaj poniższe ćwiczenia:

Toczenie piłki nogami w podporze przodem

toczenie piłki


Jeśli pochylasz się i wyciągasz głowę do przodu, powinieneś zadbać o sprawność mięśni szyi. Skorzystaj z tych instrukcji:


Jeśli pochylasz się do przodu jednocześnie wypychając dół tułowia w górę, powinieneś wzmocnić mięśnie brzucha:

Naprzemienne podnoszenie nóg w leżeniu na plecach z biodrami w górze

leżenie


„Brzuszki” z nogami w górze

brzuszki


Jeśli się garbisz i zaokrąglasz oś ramion, powinieneś skupić się na górnych partiach mięśni grzbietu:

Podciąganie

ściaganie szerokie


Wiosłowanie

ściągenie wąskie


źródła:
http://www.acatoday.org/
http://www.bodybuilding.com
http://my.clevelandclinic.org/

Kategoria Tagi