Zdrowe Święta Bożego Narodzenia – jak się nie przejadać

Święta to wspaniały czas na jedzenie, picie i bycie radosnym, unikanie obżarstwa jest kluczem do braku wyrzutów sumienia i panicznych noworocznych postanowień na temat odchudzania.

Znowu ta pora roku – sezon odpustu. Ale ponieważ Święta to wspaniały czas na jedzenie, picie i bycie radosnym, unikanie obżarstwa jest kluczem do braku wyrzutów sumienia i panicznych noworocznych postanowień na temat odchudzania. Aby cieszyć się uroczystościami bez negatywnego wpływu na twoje zdrowie (i talię), przygotowaliśmy kilka porad na zdrowsze Święta Bożego Narodzenia.

1. Przygotuj sobie plan

Czytając ten artykuł, już świadomie wybierasz zdrowsze święta. Ale co będzie, gdy staniesz twarzą w twarz z suto zastawionym stołem? Planuj zjeść tylko kilka kawałków z ulubionych potraw – powiedzmy sześć. Jeśli wiesz, że makowiec będzie pyszny, przygotuj się na mniej pikantnych przekąsek. Koncentrując się na najlepszych, naprawdę smacznych rzeczach i jedząc je uważnie, będziesz naprawdę cieszyć się swoimi wyborami – zamiast jeść trochę wszystkiego i mieć poczucie winy po fakcie.

2. Zjedz śniadanie

Często łapiemy się na tym, że może dotrwamy na czczo do pierwszej gwiazdki i będziemy mogli delektować się kolacją bez konsekwencji. Ale będąc głodnym zjadamy potem dwa razy więcej. Zamiast tego zacznij dzień od dużej miseczki owsianki. Ustabilizujesz poziom cukru we krwi, co zmniejszy apetyt w późniejszym czasie. W ten sposób będziesz głodny, ale nie będziesz tak głodny, że będziesz chciał podjadać wszystko w trakcie przygotowań.

3. Wykonaj chociaż jedno ćwiczenie

Nie trzeba angażować się w długie treningi w gorączkowym okresie świątecznym, ale możesz utrzymać wagę, jeśli uda ci się wykonać 2 sesje ćwiczeń w tygodniu. Każdy trening może trwać zaledwie 15 minut, ale jeśli dasz z siebie wszystko to spalisz kalorie i nie będziesz martwić się nadwagą w Nowy Rok. Po prostu nie leż na sofie przez cały dzień – zimowe spacery z rodziną to odświeżający sposób na przyspieszenie trawienia po dużym obiedzie.

4. Nawadniaj się

Grzane wino, Baileys, brandy... jest dużo pokus podczas sezonu świątecznego, ale to nie znaczy, że musisz przesadzić. Jednostki alkoholowe i kalorie mogą naprawdę rosnąć w okresie Świąt Bożego Narodzenia, więc staraj się kontrolować to, co pijesz i popijaj dużo wody między drinkami. Zanim udasz się na przyjęcie, wypij dwie szklanki wody i jeśli masz ochotę pik bezalkoholowe napoje. Wybieraj jaśniejsze drinki, które mają mniejszą ilość chemicznych składników i nie boli po nich głowa.

5. Spraw, by najważniejsze były Święta, a nie jedzenie

Radość z świątecznych kolacji z przyjaciółmi i rodziną jest ogromną częścią tego sezonu, ale nie musisz się objadać, aby naprawdę tego doświadczyć. Aby jeść uważniej, angażuj swój mózg i bądź aktywny. Namów rodzinę, aby zagrać w gry towarzyskie i kalambury, gdy czujesz potrzebę chrupania. Jeśli to nie jest możliwe, poświęć trochę czasu i skup swoje myśli na czymś przyjemnym. Usiądź wygodnie, wyprostuj plecy i dostosuj swój oddech a poczujesz się lepiej.

Kategoria Tagi