Zielone, smaczne i zdrowe - dlaczego warto jeść brokuły?

Brokuły uznawane są za jeden z najzdrowszych produktów. Dowiedz się dlaczego powinniśmy je jeść.

Najlepszy sezon na to wspaniałe warzywo włoskiego pochodzenia jest między październikiem a kwietniem, ale na szczęście w naszych sklepach jest dostępny cały rok i mozna je jeść kilka razy w tygodniu.

Najlepszym sposobem na przygotowanie ich to gotowanie przez 5 min na parze lub gotowanie w garnku nieco krócej - to ważne bo bardzo łatwo je rozgotowac i zrobić z nich papkę.

Korzyści:

Brokuły uznawane są za jeden z najzdrowszych produktów. Obniżają poziom cholesterolu, odtruwają organizm i pomagają wyeliminować niechciane toksyny.

Brokuły sa bogate w witaminę D, co w naszym organizmie ma fundamentalne znaczenie dla wchłaniania wapnia i zapobiegania osteoporozie.

Brokuły zawierają równiez przeciwutleniacze oraz witaminy K i A, dzięki czemu mają właściwości przeciwazapalne, zawierają kaempferol – flawonoid, który zmniejsza wpływ substancji alergicznych

Porcja ugorowanych na parze bokuł z odrobiną soli jest doskonałym sposobem na to by z brokuł wziąć sobie to co najlepsze.

Przepis na pyszne brokuły dla 4 osób.


 4 szklanki różyczek brokuł z łodygami i liśćmi
 1/2 łyżeczki nasion czarnej gorczycy
 1/2 łyżeczki brązowego cukru
 1 łyżka wiórki kokosowe
 szczypta soli dla smaku

Rozgrzej olej w głębokim rondlu. Gdy będzie gorący dodaj gorczycę, kiedy gorczyca zmieni kolor na szary dodaj brokuły, dolej trochę wody i przesuń zawartość na jedną stronę rondla.

Duś pod przykryciem przez ok 3 min, wymieszaj i duś jeszcze przez minutę. Dodaj wiórki kokosowe.

Umieścić pokrywkę na chwilę, wyjąć a następnie wymieszać. Wymień pokrywę, a następnie parowej przez kolejną minutę.

Dodaj cukier brazowy, wiórki koksowe. Wymieszaj składniki i wyłóż na talerz.

Smacznego!


Kategoria Tagi