3 nowe nawyki do zrealizowania w styczniu, aby rok 2018 był Twoim najlepszym rokiem

Pierwszy stycznia to dla większości osób ciężki dzień. Możesz czuć się odrobinę „zdezorientowany” po kilku dniach świąteczno-noworocznej laby.

Mogą pojawić się w twojej głowie różne myśli, które będą zaprzeczały wszystkiemu, co obiecałeś sobie przed pójściem na sylwestrową zabawę. Nie martw się. To normalne. Inspiracja i chęci wrócą za chwilę i doprowadzą Cię tam, gdzie chcesz być.

Zdrowe życie, aktywność fizyczna i dobre odżywianie nie wydarzą się z dnia na dzień. Bądźmy realistami – przejście od łyżek cukru i alkoholu do regularnych treningów i sałatek z awokado wymaga czasu.

Jeśli podejdziesz do tematu zbyt szybko i radykalnie nic z tego nie będzie. Nie bądź więc zbyt wymagający dla siebie. Zacznij powoli, wprowadzając te trzy pozytywne zmiany do swojego życia, aż staną się Twoimi nawykami:

1. Odżywiaj swój mózg i "poruszaj się bardziej"

Każdy może włączyć trening do swojego życua. Ale najważniejszą częścią twojego ciała, na której musisz się najpierw skupić, nie jest twój brzuch, pośladki ani uda ... to twój mózg.

Rozpocznij każdy dzień z zamiarem, że dzisiaj poruszasz się więcej i dawaj sobie małe zadania z tym związane. Wyskocz z autobusu przystanek wcześniej i przejdź resztę drogi pieszo. Skorzystaj ze schodów, a nie windy. Przejdź się do kolegi, aby z nim porozmawiać, zamiast wysyłać wiadomość mailem.

Powoli włączaj ćwiczenia do codziennej rutyny - ale bez presji. Spaceruj, biegaj, pływaj, idź na jakiś fajny trening grupowy. Znajdź taki trening, który pokochasz, a tym samym pozbędziesz się wszystkich wymówek.

2. Jedz jak najwięcej naturalnych posiłków

Gotowanie każdego posiłku od zera nie zawsze jest realistyczne, ale istnieją sposoby, aby ograniczyć przetworzoną żywność. Skoncentruj się na świeżych warzywach, owocach, rybach, drobiu, mięsie, ziarnach (brązowy ryż, komosa ryżowa i kuskus są super szybkie do przyrządzenia), orzechach, nasionach

Jeśli chodzi o nowe nawyki w styczniu, spróbuj zrobić własne zupy, a potem curry, gulasze i ciepłe sałatki - idealne antidotum na świąteczne przejedzenie. Wprowadzanie koktajli do diety może sprawić, że poczujesz się lekko i rześko, szczególnie jeśli twoje trawienie jest trochę spowolnione po świetach.

Poza posiłkiem, upewnij się, że pracujesz nad wypiciem 3 litrów wody dziennie.

3. Zadbaj o swój sen

Jeśli postanowiłeś stracić zbędne kilogramy, wylewasz codziennie litry potu na treningu, pijesz koktajle, a efektów brak, to znaczy, że brakuje Ci istotnego elementu całej układanki, czyli snu. Znaczenie odpowiedniej jakości snu dla kondycji, zdrowia i umysłu jest ogromna.

Pomyśl o tym - jeśli jesteś zmęczony, jesteś bardziej skłonny sięgnąć po zastrzyk kofeiny lub słodką przekąskę. To dlatego, że sen aktywuje twój hormon głodu. Spanie resetuje twój zegar biologiczny, daje mózgowi czas na zaabsorbowanie wydarzeń dnia i przygotowuje cię do szczęśliwego, zdrowszego, bardziej produktywnego dnia.

Kategoria Tagi