Chcesz zwiększyć swoje zasoby energetyczne? Postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami.

Można by pomyśleć, że ćwicząc tylko zużywasz energię, ale w rzeczywistości jest inaczej – im więcej energii poświęcisz, tym więcej dostaniesz.

Jeśli czujesz się osłabiony – i wiesz, że nic ci nie dolega, to ćwiczenia wydają się ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić. Ale ważne jest, aby wstać i zacząć czerpać korzyści z aktywności fizycznej jak najszybciej.

Jeśli naprawdę chcesz zwiększyć swoją energię, potrzebujesz treningu siłowego i cardio.

Cardio: każde ćwiczenie, które zwiększa tętno

Dlaczego:

Jeśli odpowiednio się odżywiasz, cardio oznacza utratę wagi. Zaś mniejsza masa oznacza więcej energii – po prostu dlatego, że poruszanie się wymaga wtedy mniej wysiłku.
Naukowcy z Uniwersytetu w Georgii stwierdzili, że osoby prowadzące siedzący tryb życia, które przez sześć kolejnych tygodni wykonały ćwiczenia aerobowe o małej lub umiarkowanej intensywności 3 razy w tygodniu, czuły się mniej zmęczone i bardziej energiczne.

Co:

Celuj w 30-minutowy trening przez pięć dni w tygodniu – więcej, jeśli chcesz schudnąć. Zmieniaj maszyny, których używasz i intensywność ćwiczeń, aby twój trening nie był monotonny.

Jakie maszyny:

Bieżnia – może wydawać się nudna, ale jej popularność nie maleje nie bez powodu. Bieżnia jest wszechstronna – możesz zmieniać szybkość i nachylenie za jednym naciśnięciem przycisku, więc twój trening nigdy nie będzie taki sam. I to jest prawdziwy sekret zdobywania energii.

Maszyna eliptyczna – cardio bez ryzyka jest dobre dla każdego, kto odzyskuje zdrowie po kontuzji lub po prostu nie jest jeszcze gotowy na pełny wysiłek na bieżni. Nadal będziesz się pocić, więc jest to zdecydowanie dobra alternatywa.

Rowery stacjonarne – oczywiście możesz używać roweru stacjonarnego na własną rękę, ale zalecamy dobry trening Cycling. Ćwiczenie w grupie wyrwą cię z rutyny – zacznij pedałować ze znajomymi przy dobrej muzyce. Jeśli uświadomisz sobie, że złamanie rutyny jest kluczem do zwiększenia twojej energii, nic cię nie powstrzyma.

Ergometr wioślarski – oto intensywne ćwiczenie pobudzające krążenie w całym ciele przy minimalnym wysiłku stawów kolanowych i biodrowych. Pracuj z trenerem, aby upewnić się, że przyjmujesz dobrą pozycje, a odkryjesz, że wioślarstwo nie wpływa tylko na ramiona, jak wielu ludzi myśli. Połóż nacisk na pracę nóg, zbuduj masę mięśniową i spal parę kilogramów.

Ćwiczenia siłowe: cokolwiek od dźwigania ciężaru własnego ciała po podnoszenie ciężarów

Dlaczego:

Budowanie mięśni (nawet, jeśli ćwiczymy tylko trochę) zwiększa metabolizm – co oznacza wzrost energii. Spalasz wtedy także więcej kalorii niż tłuszczu, dlatego łatwiej jest ci schudnąć i odzyskać równowagę spowrotem.

Co:

Przeznacz co najmniej dwa dni w tygodniu na trening siłowy dla wszystkich głównych grup mięśniowych. Jeśli masz zamiar podnieść poziom energii, wybierz trening obwodowy z umiarkowanym obciążeniem i minimalnym odpoczynkiem między seriami, aby utrzymać serce w dobrej formie.
Utrzymuj obciążenie na poziomie, podczas którego jesteś w stanie wykonać od 10 do 15 powtórzeń, powtarzając obwód od czterech do pięciu razy. Odczekaj co najmniej 48 godzin, zanim zaczniesz znów pracować nad tą samą grupą mięśni.

Jaki sprzęt:

wypychanie ciężaru nogami na maszynie
wyprosty nóg na maszynie
uginanie nóg w leżeniu przodem na maszynie
wypychanie ciężaru ramionami na maszynie
wyciskanie sztangi
uginanie ramion ze sztangą na modlitewniku
wyciskanie sztangi nad głowę w pozycji siedzącej
uginanie ramion ze sztangielkami siedząc na ławce skośnej
wyciskanie na stojąco
skłony

Niezależnie od rodzaju treningu, który lubisz, kluczem do pobudzenia energii jest upewnienie się, że nie zżera cię monotonia. Więc wyjdź ze strefy komfortu i postaw sobie kilka wyzwań. Będziesz tryskać energią się zanim się zorientujesz.

Kategoria Tagi